Calamiteiten
Om onvoorziene omstandigheden professioneel op te lossen, hanteert Pootsitief onderstaande richtlijnen:
Autopech
Pootsitief zorgt bij pech onderweg voor een passende oplossing & brengt de hondeneigenaren zo spoedig mogelijk op de hoogte.
Extreme temperaturen
Pootsitief zorgt er te allen tijde voor dat er voldoende bescherming is voor de honden om oververhitting of onderkoeling tegen te gaan. Zo worden er geen groepswandelingen bij >25 graden gelopen & beschikt de bus over elektrische dakventilatie.
Bijtincident, verwoniding of ongemak
Bij een bijtincident worden de betrokkene van elkaar gescheiden en gecontroleerd op verwondingen. Eigenaren worden op de hoogte gesteld en wanneer nodig volgt direct een bezoek aan de dierenarts. Hiervoor hebben wij afspraken met Dierenartsenpraktijk Hoogland. Tevens zal er een gesprek met de eigenaren plaatsvinden over het al dan niet verdere verloop van de wandelingen.
Wij hebben een EHBO-diploma op zak & een EHBO-kit in de bus. Eerste hulp kan verleend worden en zal gemeld worden aan de eigenaar.
Vermissing
Onze groepswandelingen lopen wij een in omheind bosgebied, waardoor de kans op weglopen vrijwel nul is.
Mocht een hond toch onverhoopt weglopen bij een groepswandeling of individuele wandeling, dan zal als eerste de eigenaar op de hoogte worden gesteld. Wij zullen omliggende Dierenambulances op de hoogte stellen, andere recreanten aanspreken, een oproep op social media zetten en wanneer nodig een zoekteam inschakelen. Direct na vermissing zal er voor maximaal 1 uur zelf door ons worden gezocht.

Klachtenregeling
Bij Pootsitief zullen wij altijd ons best doen om het de honden en eigenaren zo goed mogelijk naar hun zin te maken. Mocht er onverhoopt toch een punt van ontevredenheid zijn, dan kan daar melding van worden gemaakt.

Melding maken/ klacht indienen
Meldingen kunnen telefonisch of schriftelijk worden ingediend.
Het indienen van klachten dient schriftelijk te gebeuren.
Telefonisch: 06-18782586782586
Schriftelijk: WhatsApp (06-18782586) of per mail info@pootsitief.nl

Registratie klachten & Behandeltermijn
Meldingen kunnen vaak datzelfde moment nog worden opgelost. Voor klachten geldt een behandeltermijn van 4 weken.

Niet tevreden?
Bent u niet tevreden met de manier waarop uw melding of klacht is behandelt? Dan kunt u zich tot de SPPD richten, de brancheorganisatie waar wij bij zijn aangesloten.