Pootsitief is sinds mei 2021 geaccrediteerd als professionele hondenuitlaat-service 

Als bewijsstuk van onze kwaliteit, hebben wij Pootsitief laten accrediteren.

Middels onze accreditatie willen wij aantonen een professioneel bedrijf te zijn. Het opstarten van een hondenuitlaatservice, het geven van training of zelfs een hondengedragstherapeut zijn allen een zogezegd “vrij beroep” wat iedereen kan opstarten. Bij Pootsitief staan wij voor kwaliteit, professionaliteit en een gedegen theoretische en praktijkgerichte achtergrond om de veiligheid van de honden die onder onze hoeden zijn zoveel mogelijk te kunnen waarborgen & de klanten vertrouwen te geven dat de dieren bij ons in goede handen zijn.

Door de accreditatie bij de SPPD hebben wij vanuit deze brancheorganisatie de goedkeuring mogen ontvangen dat wij voldoen aan de voorwaarden die zij hebben opgesteld voor het verantwoord kunnen uitoefenen van onze diensten. Voor het volledige overzicht van de voorwaarden die de SPPD stelt aan een hondenuitlaat-service 

Enkele kernpunten uit deze accreditatie, waar wij veel waarde aan hechten zijn: jaarlijkse verplichte bijscholing, in het bezit van relevante diploma’s, verbod op het gebruik van fysieke correctiemiddelen, recente VOG m.b.t. Dierenwelzijn in bezit, veilig en ingebouwd vervoersmiddel en tot slot het naleven van een maximale adviestijd van 60 minuten aan bustijd voor de honden.


Calamiteiten

Om onvoorziene omstandigheden professioneel op te lossen, hanteert Pootsitief onderstaande richtlijnen:

AUTOPECH

Pootsitief zorgt bij pech onderweg voor een passende oplossing & brengt de hondeneigenaren zo spoedig mogelijk op de hoogte.

WEEREXTREMEN

Pootsitief zorgt er te allen tijde voor dat er voldoende bescherming is voor de honden om oververhitting of onderkoeling tegen te gaan. Zo worden er geen groepswandelingen bij >25 graden gelopen & beschikt de bus over elektrische dakventilatie.

BIJTINCIDENT, VERWONDING

Bij een bijtincident worden de betrokkene van elkaar gescheiden en gecontroleerd op verwondingen. Eigenaren worden op de hoogte gesteld en wanneer nodig volgt direct een bezoek aan de dierenarts. Hiervoor hebben wij afspraken met Dierenartsenpraktijk Hoogland. Tevens zal er een gesprek met de eigenaren plaatsvinden over het al dan niet verdere verloop van de wandelingen. Wij hebben een EHBO-diploma op zak & een EHBO-kit in de bus. Eerste hulp kan verleend worden en zal gemeld worden aan de eigenaar.


VERMISSING

Onze groepswandelingen lopen wij een in omheind bosgebied, waardoor de kans op weglopen vrijwel nul is. 

Mocht een hond toch onverhoopt weglopen bij een groepswandeling of individuele wandeling, dan zal als eerste de eigenaar op de hoogte worden gesteld. Wij zullen omliggende Dierenambulances op de hoogte stellen, andere recreanten aanspreken, een oproep op social media zetten en wanneer nodig een zoekteam inschakelen. Direct na vermissing zal er voor maximaal 1 uur zelf door ons worden gezocht.


Klachtenregeling

Bij Pootsitief zullen wij altijd ons best doen om het de honden en eigenaren zo goed mogelijk naar hun zin te maken. Mocht er onverhoopt toch een punt van ontevredenheid zijn, dan kan daar melding van worden gemaakt.

Melding maken/ klacht indienen

Meldingen kunnen telefonisch of schriftelijk worden ingediend.

Het indienen van klachten dient schriftelijk te gebeuren.

Telefonisch: 06-18782586782586

Schriftelijk: WhatsApp (06-18782586) of per mail info@pootsitief.nl

Registratie klachten & Behandeltermijn

Meldingen kunnen vaak datzelfde moment nog worden opgelost. Voor klachten geldt een behandeltermijn van 4 weken. 

Niet tevreden?

Bent u niet tevreden met de manier waarop uw melding of klacht is behandelt? Dan kunt u zich tot de SPPD richten, de brancheorganisatie waar wij bij zijn aangesloten.

Heeft u een vraag?