Veelgestelde vragen

Is er nog plek?

Voor deze vraag verwijzen wij u graag door naar onze pagina: Uitlaatservice

Kan elke hond mee op groepswandeling?

Om de veiligheid van uw hond(en), de overige hond(en) in de roedel en mijzelf zoveel mogelijk te waarborgen zijn er enkele voorwaarden gesteld aan de deelnemers voor de groepswandelingen. Enkele hiervan zijn: de hond(en) dient sociaal gedrag naar soortgenoten en mensen te tonen, extreem kortsnuitige honden zijn in verband met gezondheidsrisico’s uitgesloten, loopse teefjes kunnen niet aan de groepswandelingen deelnemen en de hond(en) dient los te kunnen lopen. Voor alle voorwaarden kunt u terecht bij Artikel 5 van de Algemene Voorwaarden. Honden die niet kunnen deelnemen aan de groepswandeling om voorgaande redenen, kunnen mogelijk wel individueel worden uitgelaten. Vraag hiervoor naar de voorwaarden.

Ik heb eenmalig iemand nodig die mijn hond(en) uitlaat, wat nu?

Dat kan! Voor onder andere deze situaties bieden wij individuele wandelingen aan.

Mijn hond(en) gaat elke week al mee met de groepswandelingen en door omstandigheden zou het fijn zijn als hij/zij een keertje extra mee kan deze week, kan dat?

In overleg is het voor abonnementhouders mogelijk dat wij, wanneer onze planning het toe laat, de hond(en) een keer extra meenemen op groepswandeling. Voor een extra wandeling betaalt de Opdrachtgever 18,00.

Ik ga 3 weken op vakantie en mijn hond(en) gaat mee of naar een pension/oppas, moet ik dan betalen voor de uitlaatservice?

Als u langer dan een aangesloten periode van 2 weken (buiten de vakanties/ vrije dagen van de Opdrachtnemer om) geen gebruik wilt maken van de uitlaatservice dient u dit ten minste 4 weken van tevoren bij de Opdrachtnemer te melden. De Opdracht wordt tijdelijk op non-actief gezet en u hoeft dan ook niet te betalen voor deze periode. Echter loopt u hierbij wel het risico dat de plek van uw hond(en) na deze periode niet meer beschikbaar is. Ik bied de mogelijkheid om de vaste plek van uw hond(en) te reserveren voor 50% van het standaardtarief, met een maximum van 3 maanden.

Vandaag gaat de hond naar een trimster, u gaat een midweek weg met de hond(en) of u werkt een dagje thuis en hoeft geen gebruik te maken van de uitlaatservice, moet ik dan betalen?

Als u zelf korter dan 2 weken (buiten de vakanties/ vrije dagen van de Opdrachtnemer om) geen gebruik wilt maken van de uitlaatservice blijft de standaard plek voor uw hond(en) gereserveerd, maar er vindt dan ook geen restitutie plaats. U betaalt dan ook het standaardtarief van uw abonnement als u er in dit geval voor kiest geen gebruik te willen maken van de uitlaatservice.

Mijn hond is ziek, wat voor een gevolgen heeft dit?

Wanneer uw hond(en) zich niet goed voelt, kan deze niet mee tijdens de groepswandelingen in het belang van uw dier. Wanneer uw hond(en) wel in staat is om een kleine ronde te lopen, kunnen wij in overleg kijken naar de mogelijkheid tot het omzetten van de groepswandeling naar een korte individuele wandeling van circa 10 minuten. U betaalt hiervoor het standaardtarief van het 4 wekenabonnement. Als uw hond(en) niet in staat is om een kleine ronde te lopen of lijdt aan een besmettelijke ziekte welke korter dan 2 weken zal aanhouden, en dus zowel niet middels een groeps- of individuele wandeling kan worden uitgelaten, zal de standaard plek voor uw hond(en) gereserveerd blijven, maar er vindt geen restitutie plaats. U betaalt dan ook het standaardtarief van uw abonnement als u, of ik het onverantwoord acht, er in dit geval voor kiest geen gebruik te willen/kunnen maken van de uitlaatservice. Voor langdurige ziekten welke langer dan 2 weken aanhoud, gelden aparte regels. De Opdracht wordt in dit geval tijdelijk op non-actief gezet en u hoeft dan ook niet te betalen voor deze periode. Echter loopt u hierbij wel het risico dat de plek van uw hond(en) na deze periode niet meer beschikbaar is. Ik bied de mogelijkheid om de vaste plek van uw hond(en) te reserveren voor 50% van het standaardtarief, met een maximum van 3 maanden.

Waarom moet ik betalen als ik korter dan 2 weken geen gebruik wil of kan maken van de uitlaatservice?

Pootsitief kiest hier bewust voor om ervoor te zorgen dat vaste klanten verzekerd blijven van een plek voor hun hond(en) bij korte onderbrekingen van de uitlaatservice. Dit geeft de klant een stukje zekerheid. Tevens willen wij er op deze manier voor zorgen dat de roedels zo gelijk mogelijk blijven en er niet een constante in- en uitstroom van honden plaatsvind. Dit levert naar ons inzien onnodig veel stress op bij de hond(en). Feestdagen zijn natuurlijk uitgezonderd, evenals de vakanties & vrije dagen van de Opdrachtnemer.

Chat openen
Heeft u een vraag?